Zhangjiajie

21 mei 2017 - Zhangjiajie, China

Vanuit Xi’an naar Zhangjiajie was het slapen in de nachttrein ‘Hardsleeper’ goed te doen! Ondanks de vertraging van 1 uur en 15 minuten. Het bed is vergelijkbaar met een ‘Softsleeper’. De nadelen zijn dat je met 6 pers. In een cabine slaapt en de cabine niet afgesloten kan worden met een deur. Wij vonden dit juist wel gezellig want zo krijg je toch een beetje contact met de Chinezen, ook al blijft het communiceren erg lastig. Vanuit het treinstation zijn we opgehaald door een chauffeur van het Hostel. Dit omdat we te laat aankwamen om een bus te kunnen pakken naar het hostel; Wulingyuan Mini Inn. Wat een geweldig hostel was dit! Midden in de bergen, enorme rust en een hartelijke familie die dit net 6 maanden gezamenlijk runt. Lucas, een jongen van 26 jaar was de enige die Engels sprak. We zijn veel met hem opgetrokken en hebben het echt gezellig met hem gehad. Verder waren vader en moeder druk bezig met de groentes te oogsten, de kamers te onderhouden, de was doen en heerlijke gerechten te fabriceren. Je kon hier voor 4.50 euro p.p. eten. We bestelden dan 3 borden met gewokte gerechten. Veel verse groentes gecombineerd met kipfilet of varkensvlees. De rijst werd in een rijstkoker neergezet zodat iedereen dit onbeperkt kon eten. Doordat er weinig tafels waren om aan te eten, zat je vaak met andere backpackers aan tafel te eten en prikten iedereen hier en daar een beetje wat eten van elkaar mee. We zaten vanaf het hostel op 5 minuten afstand van het National Park. Hier hebben we tickets gekocht voor 4 dagen en hebben hiervan 3 dagen het park bezocht. De eerste dag zijn we helemaal naar boven geklommen, er hing veel mist tussen de rotsen dus wij hoopten boven meer zicht te gaan krijgen. Helaas bleek dit tevergeefs! Het bleef mistig, maar we hebben wel genoten van de rest van omgeving en kennisgemaakt met een apen familie. De 2 dagen erna hebben we ook regen gehad, waardoor we 1 avondje flink aan het bier hebben gezeten met een ander Nederlands stel backpackers. De dag erna hebben we even lekker niks gedaan. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en hadden we geluk! Het was droog en er hing geen mist tussen de rotsen. We zijn met een kabelbaan naar boven gegaan en hebben prachtig uitzicht gehad. Hierna wilde we de glazen wand gaan bezoeken maar hiervoor moesten vooraf even pinnen. We zijn weer naar het zuiden van het park gelopen en toen begon de ellende.. Jill haar betaalpas werd ingeslikt bij een ATM waardoor we terug zijn gegaan naar het hostel om deze te blokkeren. Bij het blokkeren van de pas heeft de medewerkster een fout gemaakt en haar andere pas geblokkeerd. Dit betekent dat Jill geen betaalpas meer heeft want zij konden dit hoe dan ook niet meer terug draaien. Gelukkig hebben we nog een betaalpas en een creditkaard! Volgens de medewerkster worden de extra kosten die gemaakt worden tijdens deze reis met de creditcard achteraf vergoedt. Dit geintje heeft ons een halve dag gekost maar dat mocht de pret niet drukken! Het Nederlandse stel die wij hebben ontmoet hebben ons uit de brand geholpen en even wat geld voorgeschoten. De volgende dag zijn we met zijn vieren vetrokken naar de volgende plek ‘Yangshuo’. Vanaf hier zullen we jullie weer verder op de hoogte houden!

1. Janet:
    Hallo Kido en Jill!!!
    Wat avontuurlijk allemaal! Super om mee te lezen en de foto's te zien!! Wat fantastisch toch dat jullie samen zo'n mooie reis maken!!
  2. Richard/pa:
    27 mei 2017
    Een paar dagen geleden Kido nog aan de lijn gehad, zo dichtbij was het gevoel! maar als ik de foto's zie is het enorm ver weg. Wat een beleving, leuk met andere mensen, juist met al die nationaliteiten samen de dagen/weken/maanden delen maakt zo'n reis nog meer bijzonder!!! geniet ervan en tot de volgende editie van jullie reisblog! xx
  3. Glenn:
    27 mei 2017
    Wat een avontuurtje weer hoor hahaha
  4. Diana Henze:
    28 mei 2017
    Jeetje wat een tegenvaller . Hoop dat het nu opgelost is en jullie weer lekker verder kunnen met mooie avonturen beleven . Gezellig ook om andere mensen te leren kennen en plezier mee te maken . Dikke kus van mij en Jan
  5. Best friends from China:
    29 mei 2017
    We gaan jullie volgen hoor! Bedankt voor de leuke dagen en toffe fiets-hike-zwemavonturen
  6. Oma:
    6 juni 2017
    Kido en Jill wat een geweldig verhaal
    En een gweldege belevenis
    Geniete jullie noch maar lekker
    Hartelijke groetjes oma.
  7. Nicolien:
    6 juni 2017
    Zoo dat is even flink balen van de pinpas! Kan je er wel weer een regelrn voor de verdere reis? Ik hoop het!
    Leuk om te lezen dat jullie al zoveel verschillende mensen hebben ontmoet en mee zijn opgetrokken :)
    Drukke bijtjes zijn jullie ook zo te lezen!
    Have fun