Xi'an

19 mei 2017 - Xi'an, China

Om verder richting het zuiden te reizen hebben we een tussenstop van 4 dagen gemaakt in de stad Xi’an. Vanaf Beijing hebben we een nachttrein van 12 uur gepakt en hebben we geslapen op een ‘softsleeper’. Xi’an is voor ons een grote stad vergelijkbaar met Beijing. Wat erg bijzonder is aan deze stad is dat deze stad omringd is met een muur. Deze muur is tevens als de Chinese muur gerestaureerd en is vroeger gebouwd om Xi’an mee te verdedigen. Ook hier heb je enorme gebouwen en Shoppingmalls. Waar we ons voornamelijk mee bezig hebben gehouden is ontspannen en eten. Potverdorie wat kunnen die chinezen lekker kokkerellen! Echter is het wel van belang dat je weet wat je besteld want ze eten ook hele vreemde dingen! Kido heeft vrienden gemaakt met een chinees op de hoek van de straat, waar we regelmatig zijn geweest om verse noodles te eten. Verder hadden we een heerlijk hostel waar we onze kleding hebben kunnen wassen en we kennis hebben gemaakt met verschillende backpackers. Kido heeft met hen een avondje doorgezakt. Tja wat wil je? als je maar 60 cent voor een halve liter bier betaald… Vanuit Xian hebben we het Terracotta leger bezocht. Wat een indrukwekkend archeologisch museum. Hier zijn ruim 8000 soldaten met paarden en wapens opgegraven waarvan een gedeelte tentoongesteld wordt. Deze soldaten werden meer dan 2000 jaar geleden van klei gemaakt door dwangarbeiders om keizer Gin Shi Huangdi na zijn dood onder de grond te beschermen. Iedere soldaat is uniek en met de hand gemaakt (zie foto’s). Aangezien dit een enorme toeristentrekker is, komen er ook een heleboel Chinezen op af, die van mening zijn dat ze allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij mogen staan. Vanavond vertrekken we met de nachttrein naar Zhangjiajie. Deze treinrit gaat ongeveer 18 uur duren en we slapen dit keer op een ‘hardsleeper’. Dit schijnt qua bed niet veel te verschillen met een ‘softsleeper’, qua prijs scheelt het ongeveer de helft. We betalen voor deze rit 32 euro p.p. Ondanks dat we enorm hebben genoten, kijken we ernaar uit om richting het zuiden te trekken en de grote steden te verlaten!

1. Diana Henze:
    19 mei 2017
    Jullie gaan snel . Ik wens jullie weer een goeie reis met de trein .
  2. Henk:
    19 mei 2017
    Waw! Fantastisch daar en zo te zien ook heerlijk eten en fijn! dat jullie de tijd hebben willen maken voor dit verslag en de leuke kiekjes Enjoy
  3. Rob:
    26 mei 2017
    Ziet er goed uit jongens! Lekker genieten van alle onwijs gave dingen!!
  4. Henk:
    27 mei 2017
    Mooi daar, Zhangjiajie. Leuke foto's. Thx :-)