Guilin - Yangshuo

24 mei 2017 - Yangshuo, China

Vanuit Zhangjiajie hebben we overdag samen met Maarten en Freija met de trein gereisd naar Yangshuo. Deze treinrit duurde ongeveer 12 uur met een overstap van 1,5 uur in Changsha. Aangezien we overdag zijn gaan reizen hebben we voor zit plaatsten gekozen. De eerste treinrit ‘Softseat’ en de 2de (langste) rit een ‘Hardseat’. In beide treinen werden fanatiek producten verkocht door medewerkers, de één schreeuwde nog harder dan de ander. Ook hebben we de spits meegemaakt in de ‘Hardseat’ waardoor Maarten ineens 3 vrouwelijke Chinezen naast zich kreeg zitten. Die chinezen kunnen overal en in allerlei houdingen slapen(zie foto’s). In Guilin North werden we opgehaald door een medewerker van het Hostel omdat er geen bussen meer reden naar Yangshuo. In dit Hostel hebben we iedere ochtend heerlijk ons eigen ontbijtje kunnen klaar maken omdat we gebruik mochten maken van de keuken. Ook hadden we een huisdier (Landschildpad) die graag in de keuken kwam. Na een stevig ontbijt; toast, roerei, fruit en een lekker sapje hebben we fietsen gehuurd en zijn we de buurt gaan verkennen. Yangshuo is echt een prachtige stad, alleen wel wat toeristisch. We hebben juist daarom routes opgezocht die niet zo toeristisch waren waardoor we op allerlei plekken terecht kwamen waar we niet konden fietsen. We zijn met de fietst aan de hand over rosten en door rijstvelden gelopen en kwamen uiteindelijk terecht bij een rivier waar we over moesten steken. Op dat moment dachten we allemaal shit hoe gaan we dit oplossen en het wordt zo donker.. Bij de rivier stonden een paar Chinezen die stonden te juichen bij ons aankomt. Zij hebben ons met fiets op bamboo bootjes naar de overkant gebracht voor 1.30 euro p.p. wat een geweldig avontuur! De volgende dag hebben we weer zo’n stuk gefietst! Het was erg warm waardoor we op de helft van de dag een duik hebben genomen in de rivier. Aan het eind van deze dag zijn we met ze vieren de stad in gegaan want het moment was aangebroken dat we bijna afscheid moesten nemen van Maarten en Freija! Dat moest natuurlijk voor het laatst gevierd worden waardoor we de stad in zijn gegaan en zijn gaan drinken. Helaas blijkt het feest in China tussen 2 en 3 al een beetje op te houden waardoor we ons eigen feestje hebben moeten vieren. We zijn begonnen in een bar en uiteindelijk in een Reaggea bar beland en hebben de rest van de avond onderweg naar het hostel kaart spelletjes gespeeld. We hebben enorm gelachen en genoten van de tijd samen, bedankt daarvoor!! Maarten en Freija zijn die nacht rond 6 uur de bus in gestapt richting airport naar Shanghai. Wij zijn om 12 uur gaan uitchecken en vertrokken naar een ander plaatsje Xingping.

1. Jacqueline:
    6 juni 2017
    Zakt ook lekker door dat vlotje hahahah. Zo te zien maken jullie genoeg mee. Veel plezier
  2. Diana Henze:
    6 juni 2017
    Lijkt wel of de tijd stil heeft gestaan met al die rotsen . Prachtig . Blijf genieten kids
  3. Henk:
    6 juni 2017
    Mooooooi zeg :-) ... en al de foto's... geven een goeie indruk... waw!... enjoy!
  4. Nina:
    6 juni 2017
    Zooo leuk!! Geweldig om te lezen. Jullie zoeken het avontuur echt op. Geniet er van en blijven schrijven. Liefs Xx Nien
  5. Nicolien:
    6 juni 2017
    Prachtig die omgeving! En wat geweldig de rivier over op bamboe :) en ook weer blije Chinezen gemaakt :p
  6. Nicolien:
    6 juni 2017
    P. S jammer dat je de foto's niet kan like ;)
  7. Malu:
    6 juni 2017
    Wauw wat is het mooi daar hè !!! echt super om alles te lezen. Ik ga er echt even voor zitten hihihi have funnn xxxx
  8. Best friends from China:
    9 juli 2017
    Heerlijk om terug te lezen!!! Goeie avonturen beleefd best friends from China :)