Kuala Lumpur

24 september 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanuit Penang hebben we een bus gepakt richting Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Deze busreis zou eigenlijk maar 4 uur duren. Maar door de enorme file heeft de bus er uiteindelijk 8 uur over gedaan. Bij aankomst in Kuala Lumpur hadden we een gedeeld appartement geboekt via Airbnb. Het was een prachtig appartement op de 31e verdieping, met op de 37ste etage een fantastisch mooi zwembad en uitzicht over de stad. We hebben hier uiteindelijk .. nachten geslapen en we kregen dagelijks nieuwe buren. We hebben 1 avondje met een Italiaans stel doorgebracht, onder het genot van een fles Bacardi. Op 27 september hebben we Marco en Brenda van het vliegveld opgehaald. Een bijzonder moment voor ons, maar vooral voor Kido! Wie had dit ooit gedacht?! Een week samen met je ex-werkgevers/vrienden door brengen aan de andere kant van de wereld. Marco en Brenda hadden een luxe hotel geboekt op 5 min. Loopafstand van ons appartement, ideaal! Vanaf het vliegveld zouden we met zijn 4e in de gehuurde auto van Marco stappen en richting het verblijf rijden. Maar dit ging zo makkelijk nog niet… We hebben zeker een uur gewacht bij het loket voor de auto, vervolgens gaven zij aan dat de creditkaard niet werkte. Uiteindelijk werkte dit en zaten we bepakt in de auto om te gaan rijden. Kwamen we bij de slagbomen en hadden ze bij het loket het verkeerde uitrijkaartje gegeven. In de tussentijd moest Marco zich voor berijden op het links rijden. En jaahoor daar gingen we eindelijk.. De weg op in de chaos van Kuala lumpur. Na enkele keren de ruitenwissers te hebben gebruikt i.p.v. het knipperlicht en verbaasd te staan dat we telkens van rechts werden ingehaald, kwamen we bij een Touch & Go punt uit. Touch & Go bleek uiteindelijk de tolweg te zijn. Dus wij stonden natuurlijk weer bij het verkeerde loket (stelletje toeristen). Waardoor we achteruit terug moesten en bij een ander loket een pasje kochten met een klein bedrag erop zodat we weer verder konden rijden. Maar verderop naderde we nog een Touch & Go punt. En wij dachten nu goed voorbereid te zijn! Maar nee het pasje werkte niet meer waardoor het alarm af ging en we een nieuwe moesten aanschaffen. Dit keer gaven we bij het loket een groter bedrag 50 Ringgit (10 euro) en wij dachten hier nog geld van terug te krijgen. We kregen bij het loket netjes een pasje overhandigd maar geen geld terug. Waardoor we eerst deze conversatie aan wilden gaan maar aangezien er inmiddels weer een hele rij achter ons stond zijn we maar gauw doorgereden. Achteraf bleek het hele bedrag op het pasje te zijn gezet en konden we deze de hele week nog gebruiken. We zijn samen met Marco en Brenda de stad gaan verkennen. We zijn onder andere naar een Boeddhistische, Chinese en Indische tempel geweest, de jungle bezocht, Chinatown, gegeten in Bukit Bintang, Shoppingmalls, en we zijn in het hoogste gebouw van Kuala Lumpur geweest KL tower. Hier heeft Marco zijn angst overwonnen!! We hebben heerlijke Indische gerechten gegeten op straat waaronder onze favoriet de Roti Canaai. Maar het allermooiste wat we samen mee hebben gemaakt is uiteraard de Formule 1 race met Max Verstappen op nr. 1!!!!!! Op de kwalificatie was Max zijn 20ste verjaardag en deze heeft hij uitgereden met een 3e startpositie. We hadden een prachtige plek op het veld en zicht over de helft van het circuit. De dag van de race mocht hij als 2de starten doordat er technische problemen waren met de auto van Raikone. Max heeft maar liefst 54 rondes op de 1e plek gereden! Wat een geweldige ervaring was dit en hoe bijzonder dat wij dit samen mee mochten maken!!! We zijn trots en voldaan het terrein afgelopen en hebben uiteraard lekker lopen gallen met alle andere supporters. We hebben enorm genoten van de week samen en willen Marco en Brenda nogmaals bedanken voor alles! Het is een week geweest om vast te houden in onze gedachten en nooit meer te vergeten!!

1. Jack folkersma:
    29 oktober 2017
    Geweldig! Ben er ook geweest, Penang en Kuala. Bizarre tijd, maar wel lachen. Veel plezier verder!
  2. Best friends from China:
    29 oktober 2017
    Wat een heerlijke verhalen en foto's! Zoo jaloers :) Geniet ervan
  3. Henk:
    30 oktober 2017
    Moooi verhaal. Thx for sharing.
  4. Brenda:
    6 november 2017
    Lieve Kido en Jill,heerlijk om weer terug te lezen! Ookal ben ik nog geen seconde vergeten van deze bijzonder mooie week en leef er altijd weer van op als ik aan jullie en aan die week terug denk.Jullie doen het zo fantastisch samen echt petje af hoor! Voor die week had ik best wel heel erg veel en vaak de behoefte dat je(Kido) terug zou komen en hier weer zou komen werken,maar na jullie zo gezien te hebben en dat jullie echt jullie mooiste leven leven en zo genieten van alles wat jullie doen is die behoefte helemaal weg. Wij gunnen jou/jullie dat leven enorm en willen dat jullie zolang mogelijk genieten van dat leven.Enjoy life to the max! Jullie ook bedankt voor deze bijzonder mooie ervaring hij zit in onze rugtas zonder jullie hadden we nooit zoveel gezien,gedaan en goedkoop gegeten .Dankbaar !!!! Liefs Marco en Brenda