The Great Wall

13 mei 2017 - Huairou, China

Vandaag is het avontuur echt begonnen. Uit de drukke stad richting de natuur.. "The Great Wall". Om bij de muur te kunnen komen hebben we een aardige trip moeten maken. Wij wilden graag de muur op waar weinig toeristen komen, waardoor het ook niet makkelijk te vinden was. We hebben eerst een stuk de metro gepakt Vervolgens hebben we 2 bussen gepakt en we hebben kilometers gewandeld. Uiteraard hadden we onze backpacks bij ons want we wilden overnachten in ons tentje! Omdat we later dan verwacht aankwamen hebben we snel wat gegeten en zijn we de bergen in geklommen opzoek naar een beschutte spot om ons tentje op te zetten. Wat een heerlijk gevoel, slapen in de Chinese natuur. Na een kort nachtje te hebben geslapen zijn we vroeg op pad gegaan om de muur te beklimmen. We hebben eerst "The lake side" bezocht dit was een gerestaureerd gedeelte. We hebben het hoogste punt opgezocht en zijn gaan genieten van het uitzicht. Er waren op deze plek weinig toeristen waardoor we veel foto's konden schieten en enorme rust ervaarde. Vervolgens zijn we kilometers verder gaan lopen om een gedeelte van de niet gerestaureerde muur op te zoeken. Dit was niet makkelijk omdat wij weer is de mazzel hadden dat deze routes dit weekend waren afgesloten. Op iedere weg stonden mannetjes van de overheid die ons vertelde dat we er niet langs mochten. Er bleek iets speciaals te zijn geweest in Beijing waardoor alles in Beijing en omgeving extreem goed werd beveiligd. Uiteindelijk hebben zijn we over een erf door een olijfboomplantage richting de muur geklommen. Zo hebben we de beveiligers omzeild en zijn via een boerderij terecht gekomen bij de muur. We hebben de boer geld gegeven om zijn terrein over te mogen steken en kwamen eindelijk bij de muur aan. Wat was dit indrukwekkend om in het echt te mogen zien! Maar ook echt een zware klim om deze muur te moeten bewandelen. Aangezien het zo'n zware klim was en deze gedeeltes enorm stijl en afgebrokkeld waren, hebben we met de backpacks een flink stuk geklommen. We zijn op dit gedeelte maar één fransman tegen gekomen met een gids. Uiteindelijk helaas besloten niet door te klimmen naar een wachttoren om daar te gaan slapen. Onze benen waren verzuurd en we moesten nog een heel stijl afgebrokkeld stuk. We hebben enorme kilometers afgelegd waardoor het veel energie heeft gekost. Maar hoe dan ook ZEKER de moeite waard geweest!! Dit hadden wij nooit willen missen..

1. Michelle:
    Super cool en super mooie foto's. Geniet ervan ❤
  2. Jacqueline:
    16 mei 2017
    Mooi om mee gemaakt te hebben. Nu ff de kuitjes rust gunnen. En dan weer door. Have fun
  3. Iris:
    16 mei 2017
    Jeetje jullie maken er echt een avontuur van. Heerlijk om met jullie mee te genieten zo. En wat een super mooie foto'. Ik wacht weer op het volgende verhaal!!!
  4. Nicolien:
    16 mei 2017
    Indrukwekkend the wall! Leuke foto van jullie daarbij, zichtbaar aan het genieten
  5. Glenn:
    16 mei 2017
    Had ik me nou toch maar in je backpack verstopt!
    Geniet ervan!!!
  6. Richard/pa:
    Hey allebei,

al lopen klimmen om eind van het jaar goed geoefend de Himalaya aan te gaan.
    Mooi om met jullie mee te gaan op jullie wereldtrip!
    xxxxxx
  7. Janet:
    Hee Kido en Jill!!
    Leuk om mee te lezen!! Wat een conditie zullen jullie krijgen zeg! Hele mooie foto's!! Geniet ervan! Liefs Janet
  8. Kido en Jill:
    17 mei 2017
    Bedankt voor jullie lieve berichten en genieten doen we zeker! Glenn we hadden je graag meegenomen in onze backpack maar geloof ons... die 17 kilo is al zwaar genoeg! Richard we kunnen niet wachten om met jou de Himalaya te beklimmen! We brengen jullie snel weer verder op de hoogte.
  9. Tom en Marion:
    17 mei 2017
    Hi lieve schatten. Wat zitten jullie in een enorm avontuur. Net een week weg en nu al zoveel moois ervaren. Echt gaaf. En wat leuk dat wij dat door jullie enthousiaste verhalen mee mogen beleven. We wachten met spanning op het volgende reisverslag. Heel veel liefs
  10. Malu:
    17 mei 2017
    Wat een gaaf verhaal !!! En dan zijn jullie er nog maar net!!! hahaha Heel veel plezier met het ontdekken van alle mooie dingen.
    Xxx
  11. Mandy:
    17 mei 2017
    Wauw wat een mooie foto's en echt super leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Die arme benen van jullie maar wat een avontuur! ❤️
  12. Abida:
    Wat geweldig!
    Ook leuk om zo met jullie "mee te reizen"
    Jullie schrijven ook leuk!
    Geniet ervan
  13. Inge:
    18 mei 2017
    Super om jullie op deze manier te kunnen volgen. Wat een geweldige foto's. Geniet ervan.