Sihanoukville en Kampot

25 augustus 2017 - Sihanoukville, Cambodja

Bij aankomst in Sihanoukville hebben we wat Amerikaanse dollars uit de pinautomaat getrokken en zijn we met een tuktuk richting het strand gereden. Een tuktuk is het meest gebruikte vervoersmiddel in Cambodja. Wij hadden vooraf een bungalow geboekt aan de zee voor maar 9 dollar! Onderweg richting de zee ging het ineens enorm hard regenen waardoor de tuktuk chauffeur het niet meer droog hield. De wegen overstroomde en hij bleef maar heen en weer rijden en kon ons verblijf niet vinden. Op google maps werd het adres niet juist aangegeven waardoor hij het op een gegeven moment maar ergens ging vragen. Bleken we al voorbij de accommodatie te zijn gereden waardoor hij in de stromende regen weer een stuk terug moest rijden. Bij aankomst in ons verblijf ‘Chez Pau’ kregen wij de enige bungalow direct aan de zee. Beter kun je het niet hebben toch?! Aangezien het enorm regende en dit niet meer ophield hebben we hier lekker wat gegeten en zijn we verder niet meer weggeweest. De volgende ochtend regende het nog steeds een beetje maar hoe dan ook was het heerlijk om wakker te worden met een duik in de zee! Vervolgens bestelde we ons ontbijtje en gingen we heerlijk ontbijten aan zee. Het was echt een fantastisch plekje ondanks de weersomstandigheden, waardoor we al snel hadden besloten om langer te blijven. Het weer werd alleen maar beter waardoor het telkens lastiger werd om over de volgende bestemming na te gaan denken. We hebben hier vooral veel gezwommen, gegeten, gelegen.. en eigenlijk helemaal niets gedaan heerlijk! We zijn een middag naar het centrum gelopen van Sihanoukville wat nogal ver van Otres Beach vandaan ligt. Hier hebben we wat gegeten en boodschapjes gedaan. ’s Avonds op de weg terug werden we door een politieman aangesproken dat we deze weg niet moesten volgen. Hij maakte gebaren en riep “stealing stealing!”. Wij probeerde hem uit te leggen dat we deze weg wel moesten volgen richting ons verblijf. Maar dit leek hij niet te begrijpen, de enige woorden Engels die meneer de politieman sprak waren “i am politie, no en stealing”. Het was inderdaad afgelegen.. een pad langs de zee waar weinig mensen kwamen. Maar ja.. wat moet je dan? Uiteindelijk is er niks gebeurt en kwamen we weer veilig aan in ons bungalowtje aan zee. Kido heeft sinds het verblijf in Kampot erg veel last van zijn voet. Waardoor we eigenlijk wat minder hebben ondernomen en heerlijk hebben genoten van de zee. In de buurt waren wat winkeltjes en restaurantjes waar we regelmatig wat boodschapjes hebben gedaan. Na 6 nachten hebben we uiteindelijk toch besloten om verder te gaan.. We wilden graag naar Phnom Penh de hoofdstad van Cambodja. Maar om vanuit Sihanoukville in Phnom Penh te komen moet je hoe dan ook weer langs Kampot. Waardoor we hadden besloten hier als tussenstop nog 1 nacht te verblijven. In Kampot zijn we terug gegaan naar een restaurantje waar ze heerlijke kebab wraps verkopen met een enorm vriendelijke eigenaar. Dit keer was niet alleen de eigenaar aanwezig maar ook zijn huisdier een kip. Dit is een tamme kip die je kunt aaien en volgens de eigenaar gek is op mensen. De eigenaar pakte hem vast en knuffelde met hem. Dit wilde Jill natuurlijk ook is proberen…. Maar Jill deed het natuurlijk weer verkeerd waardoor ze door de kip werd gebeten! Blijkbaar moest je hem op een bepaalde manier oppakken anders dacht de kip dat je hem ging voeden en begon hij te pikken. De volgende ochtend zijn we vroeg met de bus vertrokken naar Phnom Penh de hoofdstad van Cambodja.

1. Henk:
    26 september 2017
    Waw! Leuk en ook wel lekker dat jullie ff een dag of 6 ff puur gerelaxed hebben, denk ik😀👍😇
  2. Oma aalders:
    27 september 2017
    Ik ben jaloers op jullie liefs van oma
  3. Yuni:
    3 oktober 2017
    Hey Jill & Kido

Mooie foto's en zo te zien hebben jullie het super daar! Genietse en ik blijf jullie volgen.

Groetjes,

Yuni