Hoai Hu'o'ng en Quy Nhon

12 juli 2017 - Quy Nhơn, Vietnam

Bij terugkomst op het vaste land zijn we gewoon een stuk gaan rijden. Na 3 uurtjes te hebben gereden besloten we te stoppen in een dorpje dat ons enorm aansprak ‘Hoai hu’o’ng’. Het leek erop dat de Vietnamese in dit dorpje weinig toeristen zagen. De mensen die we tegemoet reden zwaaide allemaal vriendelijk en verwelkomde ons. We sliepen in een (brand new) hotel voor nog geen 8 euro. ’s Avonds hebben we gegeten bij een familie in het dorpje. We hebben met translate vertaald wat we wilden eten en we kregen een heerlijk noedels gerecht voor weinig. Hierna hebben we nog even een biertje gedronken en gekeken bij een voetbal partijtje op straat. De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Quy Nhon. Hier hebben we de eerste 3 nachten in een hostel geslapen John&Paul. John&Paul is een gezellig hostel, ligt midden in het centrum en op loopafstand van het strand. Al snel hadden we een nog al luidruchtige Amerikaan ontmoet waar je niet zo 123 vanaf komt. De eerste avond hebben we met hem doorgebracht in het hostel en vervolgens op het strand. De volgende dag hebben we kennis gemaakt met onze vriend die heerlijke ‘Bahn Mi’ verkoopt (een belegd broodje) gemaakt op straat. We ontbeten hier iedere ochtend voor nog geen 80 cent per persoon. Hierna zijn we naar El Gio gereden. Door velen is deze plek ons aangeraden. Bij aankomst vonden wij het niet heel indrukwekkend maar zo hebben we weer een must do afgevinkt. Jill is in Quy Nhon voor het eerst naar de kapper geweest. Het heeft ons 1 euro gekost en een verschrikkelijke ervaring. De kapster begon met kammen en vond het al snel genoeg, waardoor ze de schaar erbij pakten en vanuit het niets hier en daar er een stukken afhaalden. Ook ging ze flink aan de gang met de uitdunschaar. Na 5 minuten (gevoelsmatig 15) deed ze de kapmantel af en gaf ze aan klaar te zijn. Jill bedankte haar vriendelijk en heeft vervolgens haar eigen haar opnieuw geknipt in de badkamer van het hostel. In het hostel werkte een Zuid-Afrikaanse jongen ‘Bare foot’ Chris. Dit was echt een goude gozer en we zijn veel met hem opgetrokken. Hij liep het liefst altijd op zijn blote voeten, vandaar de naam Bare foot. ‘s Avonds hebben we nog een Zuid-Afrikaan leren kennen Tian. Die verblijft momenteel in Quy Nonh bij een vriendin die een café aan het opzetten is. we zijn s ’Avonds met de Amerikaan, Chris en Tian mee gegaan om te gaan poolen bij het café. We hebben enorm veel lol gehad en we wilden rond 2 uur vertrekken. Alleen deed de motorbike het weer is niet.. dus hebben we een flink avond wandelingetje gemaakt. De volgende dag hebben we een geweldig nieuw spel gespeelt met 3 andere backpackers ‘Cards against humanity’. Echt een aanrader!! Later op de avond deed Bare foot ook mee. Na het spel hebben we nog even met op de roof top wat gedronken met z’n allen. Aangezien we het zo naar ons zin hadden in Quy Nonh hebben we nog 1 bijgeboekt in een hotel om de hoek. We vonden 3 nachten in een dorm slapen wel voldoende en we betalen hetzelfde voor 2 personen in een dorm als een privékamer in een hotel(Nha Nghi). Kido heeft zijn motorbike weer aan de praat gekregen waardoor we de volgende dag weer konden vertrekken naar ons volgende kampeerbestemming!

1. Diana Henze:
    2 september 2017
    Lekker bezig jullie . Volgende keer maar zelf knippen hoor Jill . Blijf genieten . Dikke kus papa en Diana
  2. Oma aalders:
    3 september 2017
    Bedankt voor jullie mooie verhaal veel liefs van oma.