Hai van Pass, Da Nang en Hoi An

4 juli 2017 - Hải Vân Pass, Vietnam

Vanuit Hue hebben we de Hai van Pass gereden. Volgens vele is dit één van de mooiste wegen die er zijn op de motorbike door Vietnam. Dat is zeker waar!! Wat een geweldige route is dit!!! Deze 21 km. Lange pas grenst aan de Zuid-Chinese Zee. Als je op het uiterste puntje staat boven in de bergen, zie je een mooi verlaten baaitje en kijk je uit op de volgende bestemming Da Nang(zie foto’s). In Da Nang hebben we 2 nachten geslapen in een Guesthouse. We hebben hier voornamelijk op het strand gelegen. Da Nang heeft een prachtig strand met helder blauw water en uitzicht op bergen. Vanaf het strand kijk je uit op het grootste vrouwelijk boeddha beeld in Vietnam. Overdag zijn er weinig bezoekers, voornamelijk een aantal toeristen. Maar rond 5 uur stroomt het strand vol met Vietnamese die gaan eten, zwemmen of een potje voetballen. In Da Nang hebben we een heerlijk nieuw traditioneel gerecht leren kennen ‘Ban Xio’. Een soort wrap die je zelf in elkaar vouwt met groentes en daarbij eventueel vlees of seafood(zie foto’s). Vanuit Da Nang zijn we doorgereden naar het romantische plaatsje Hoi An. Hoi An staat bekend om de sfeervolle lampionnetjes die ’s avonds door het hele stadje branden. Ook kun je hier goed zelf kleding ontwerpen en dit voor weinig geld laten maken. Op elke hoek van de straat zit bijna een Tayler waar je voor weinig geld kleding kunt laten ontwerpen. In Hoi An hebben we 3 nachten in DK’s hostel geslapen. Dk’s hostel was een super gezellig hostel met zwembad, midden in het centrum. Vanuit Hoi An hebben we het tempel complex ‘My Son’ bezocht. In het tijdperk van de Champa’s was dit een Hindoe heiligdom. Het bestond uit meer dan 79 gebouwen waaronder tempels en torens. Inmiddels zijn dit veel vervallen ruïnes(zie foto’s). Op vrijdagavond was het volle maan en viert Hoi An Latern festival. Wij hadden de mazzel dat we dit mochten mee maken! Het centrum is dan geheel verlicht met lampionnetjes en de straat verlichting wordt uitgezet. Over de rivier stromen er enorm veel lantaarnkaarsjes wat een romantische sfeer geeft. Uiteraard hebben wij ook een lantaarnkaarsje op het water gezet.. Wat we in Hoi An vooral niet zullen vergeten is de foodmarket!! Hier kun je voor heel weinig geld fantastisch goed en vers eten. Dit hebben we uiteraard ook geregeld gedaan!

1. Diana Henze:
    19 augustus 2017
    Prachtige ervaring weer .
  2. Ghiel:
    21 augustus 2017