The Journey

11 mei 2017 - Beijing, China

9 mei 2017 De dag begon vroeg vandaag 05:00 ons bed uit.. We gaan eindelijk op reis !!!

We zijn naar Peking Capital gevlogen met een tussenstop in Warschau Polen. De reis is goed gegaan, we hebben de 2de vlucht naar Peking beide zo'n 5 uur geslapen. Op de luchthaven van Peking hebben we een bus gepakt richting het hostel. Na zo'n 10 km zijn we uitgestapt om de overige 10 km te lopen en de stad te verkennen. Wat een enorme stad is Beijing! Alles is groot opgezet, enorme gebouwen en alles wordt goed onderhouden. Zowel bij de luchthaven als bij het hostel lopen we gelijk tegen de taalbarrière aan. We communiceren met handen en voeten en maken gebruik van translate. Het hostel is verder prima! Een warme douche en een 2 pers. Bed wat wil je nog meer?? Het enige verschrikkelijke is dat we s'morgens om 08:00 wakker worden geblèrd door een Chinese lerares met microfoon en zo’n 200 leerlingen op een schoolplein die ochtendgymastiek gaan doen.

Aangezien we de volgende dag vroeg wakker waren hebben we besloten naar de verboden stad te gaan lopen. Het is hier heerlijk weer zo'n 24 graden met vollop zon. Wat een prachtige stad! (Zie foto's). Bij binnenkomst van het Chinese Museum zijn we enorm goed gefouilleerd en moesten we onze deodorant, leatherman, selfiestick en aanstekers afgeven. De leatherman en selfiestick heeft kido terug gevraagd en ergens verstopt op het terrein. De deodorant en aanstekers werden zonder pardon weggegooid.
We hebben deze dag zo'n 30 km gelopen waardoor we hebben besloten morgen even een dagje niks te doen!

1. Jacqueline:
    22 april 2017
    Heel veel plezier schatjes. En doe vooral voorzichtig xxxxx
  2. Ellie:
    10 mei 2017
    De wereld ligt aan jullie voeten.
    zorg goed voor elkaar .
    dikke knuffel.
  3. Linda:
    Heel veel plezier xxx
  4. Brenda:
    Leef jullie mooiste leven ! Veel geluk xxx
  5. Brenda:
    10 mei 2017
    Leef jullie mooiste leven ! veel geluk xxx
  6. Rick:
    13 mei 2017
    rare gasten die chinezen, nemen selfiestick te serieus!!!
    geniet van de rustdag!!!
  7. Brenda:
    14 mei 2017
    Wat een gave foto's zeg,zo kunnen we vanaf hier toch een beetje meegenieten thanks
  8. Diana Henze:
    14 mei 2017
    Volg jullie dromen
  9. Henk:
    16 mei 2017
    Waw! Nice hoor! Enjoy and keep those wonderfull photo's coming :-)
  10. Miranda Jaspers:
    29 mei 2017
    Leuke verhalen en prachtige foto's. Leuk om jullie zo te volgen en zo ook wat van jullie mooie reis mee te krijgen. Groetjes Miranda