Sapa

5 juni 2017 - Sapa, Vietnam

Bij de grensovergang zijn we aangekomen in het stadje Lai Cai. We hebben hier eerst even wat miljoenen uit de pinautomaat getrokken en zijn met de bus vertrokken naar Sapa. Sapa is een ontzettend mooi natuurgebied met enorm veel bergen en rijstvelden. Wauw wat hebben wij hier genoten van het uitzicht. De bus heeft ons afgezet in ‘Sapa town’. Vanaf Sapa town hebben we 10 km gelopen naar onze Homestay midden in de bergen. Wat een heerlijke wandeling was dit. Overal waar we keken hadden we prachtig uitzicht, waardoor die 10 km zo voorbij waren. Je komt onderweg van alles tegen; Werkende mensen in het rijstveld, traditioneel geklede dames die tasjes willen verkopen, kleine kinderen met baby’s achterop de motorbike en loslopend wild als koeien en geiten. Ook was het een leuke nieuwe ervaring om in een Homestay te slapen. We werden ontvangen door een hartelijke familie en hebben hier 3 nachten geslapen. Waarvan we 1 dag een enorme hike hebben gemaakt de bergtop op. Verder hebben we hier heerlijk gewandeld en genoten van de natuur. Wat wij ook erg indrukwekkend vonden waren de kinderen, die op jonge leeftijd al als herders gezien worden. Zij brengen bijvoorbeeld Buffalo ’s naar de rivier om te zwemmen, laten de Buffalo’s ploegen in de rijstvelden en sturen de berggeiten naar plekken om te eten en weer terug naar hun boerderij. In onze Homestay hebben we heerlijk ontbeten en zelfs samen met de familie en andere backpackers GEBBQT. Eindelijk weer is een BBQ… Wat willen we nog meer?!! Bij ons vertrek heeft het meisje die Engels sprak ons tips mee gegeven om vanaf het noorden naar het zuiden te reizen. Een a4tje met hierop uitgeschreven waar we het beste kunnen kamperen, de mooiste stranden kunnen bezoeken en indrukwekkende grotten kunnen bekijken. Wij kijken ernaar uit om deze trip te gaan maken. Maar eerst zullen wij de hoofdstad Van Vietnam gaan bezoeken ‘Hanoi’.

1. Diana Henze:
    28 juni 2017
    Heerlijk jullie lachende bekkies weer effe gezien te hebben . Geniet van alles om jullie heen . Dikke kus van ons . Liefs pa en Diana
  2. Ghiel:
    28 juni 2017
    Wauw wat gaaf weer! Ik zie het helemaal voor me jullie leven daar, in 1 woord geweldig! Dikke kus!
  3. Ellie:
    28 juni 2017
    en niet zomaar een bbq he.
  4. ROB:
    28 juni 2017
    indrukwekkend!!! wat jullie allemaal meemaken. geniet er van. Ik wens jullie nog vele prachtige avonturen. groet Rob
  5. Oma:
    29 juni 2017
    Hallo Kido en Jill,

Leuk om jullie berichtje te lezen.
    Ben nu nog met Jan en Tiny in het Zwarte woud.
    Gaan morgen terug.
    Heb een fijne week gehad.
    Wens jullie nog een leuke tijd.

Oma
  6. Jacqueline: