Cat Ba Island

11 juni 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Op Cat Ba Island hebben we de eerste 2 nachten in een dorm geslapen. Bij aankomst hebben we de tassen gedropt en zijn we gelijk naar de zee gegaan om een duik te nemen. Er waren drie stranden op loopafstand. Aangezien het al laat in de middag was hadden we besloten naar de meest dichtstbijzijnde te gaan. Op het strand waren we beide verbaasd over hoe ENORM druk het was. Het hele strand en water lag vol met Vietnamese! Wij hebben beide nog nooit zoveel mensen op zo’n klein strandje gezien. Maar hoe dan ook moesten wij natuurlijk wel even het water in.. Wij dachten naar een eiland te gaan met minder toeristen?! Ligt het hele strand vol met Vietnamese toeristen.. Na een duik in de zee zijn we ‘s avonds het stadje in gegaan om wat te eten. Vervolgens zijn we in een bar wat gaan drinken met uitzicht op de zee. We hebben voor het eerst een avondje aan de baco’s gezeten omdat het betaalbaar was ‘Happy Hour’. Hier zijn we Jonas, Caroline en Remy weer tegen gekomen, die we eerder ontmoet hadden bij de pond. Tot een uurtje of 3 was het reuze gezellig en dan ineens besluiten die Vietnamese de tent de gaan sluiten. Avonden hierna sloten ze de tent zelfs al eerder, wanneer hun er genoeg van hebben sluiten ze de boel af. De volgende ochtend zijn we na het ontbijt richting strand gegaan. We hadden een motorbike gehuurd om wat meer van het eiland te kunnen zien. Bij aankomst op het strand hadden wij ons voorbereid op de drukte van gister.. en komen rond 11 uur bij een geheel leeg strand aan! Heerlijk, prachtig helder blauw water en het strand was opgeruimd. De zee was niet koud maar net lekker verkoelend! Geen Vietnamees te zien… Rond 13:00 kwamen Jonas, Caroline en Remy ook naar het strand. In de avond zijn we met z’n allen een stuk gaan rijden om een mooie zonsondergang te bekijken. We hebben heerlijk gechilld ergens langs de zee met prachtig uitzicht. Hier hebben wij een groot kampvuur gemaakt en genoten van de gezelligheid onder het genot van een drankje. Na een aantal uur hier vertoeft te hebben zijn we door het donker terug gereden naar het stadje. Wij hadden voor de laatste 2 avonden een hotelkamer geboekt op de 4de verdieping met zee uitzicht om nog even lekker te kunnen ontspannen. Onze vrienden zouden de volgende dag vertrekken dus hadden we afgesproken nog 1 of 2 of meerdere drankjes te doen in de stamkroeg. Na weer een hele gezellige avond hebben we heerlijk geslapen en zijn we de volgende dag weer op een motorbike gestapt om naar het natuurpark te gaan. In het natuurpark hebben we flink wat kilometers afgelegd door de bergen en hebben we de hoogste berg beklommen. Wat een fantastisch uitzicht hadden wij hier! Na een flinke wandeling terug, waarbij wij vergezelt werden door een Nederlandse jongen besloten we een biertje te gaan drinken en een duik te nemen in een natuur zwembad. Bij aankomst besloten we toch maar geen duik te nemen.. het water zag er niet echt uitnodigt uit. De volgende dag hebben we een terugreis geboekt bij het hotel omdat dit erg scherp geprijsd was en wij zelf niets hoeven te regelen. 2.5 uur later zijn we weer terug in het grote en gezellige Hanoi.

1. Henk:
    13 juli 2017
    Mooi beeldend verhaal hoor. Leuk! Thx.
  2. Ghiel:
    13 juli 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen! Dikke kus voor jullie
  3. Michelle:
    14 juli 2017
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben❤. Xx