Nha Trang en Dalat

21 juli 2017 - Nha Trang, Vietnam

Onderweg naar Nha Trang hebben we ruim 100 km. gereden en weer enorm veel gezien onderweg. Het was een weg door de bergen met veel verkeer. Op sommige momenten zijn we bewust even stil gaan gestaan om te genieten van het uitzicht. Wat een prachtige wegen heb je toch in Vietnam. Bij aankomst in Nha Trang hadden we 2 nachten geboekt in een 6 pers. Dorm. Ook dit was een gezellig hostel met fijne bedden, gezellige mensen en happy hour van 18:00 – 19:00. Tijdens happy hour werd iedereen flink vol gegoten met gratis bier, het was hier elke avond een feest. De roof top ging om 22:00 dicht waardoor het personeel de gasten mee uit nam. Wij zijn 1 avond met Max naar een (brand new) roof top bar geweest met een heerlijk zwembad. Hier waren wij uiteraard op voorbereid waardoor we zwemkleding bij ons hadden en een verfrissende duik in het zwembad hebben genomen. Vanaf de roof top had je uitzicht op de zee en Vinpearl. Vinpearl is een pretpark die zich bevindt op een eilandje dichtbij het vaste land. Dit park kan je bezoeken met een boot of kabelbaan. Nha Trang is echt een toeristische trekpleister onder de Russen. Aangezien we nog iets langer in Nha Trang wilden blijven en ons hostel geen privékamer beschikbaar had, zijn we nog 2 nachten in een ander hotel verbleven. Dit hotel zat aan de andere kant van het centrum waardoor het hier wat rustiger was en minder toeristisch. We zijn 1 avond over de brug terug gelopen naar het centrum en hebben max nog even opgezocht. Vervolgens zijn we even op het strand gaan zitten en hebben we een duik genomen in de zee. Op weg terug konden we het hotel niet vinden omdat we een afslag gemist hadden. Of misschien lag het aan de Vodka? Wij weten het niet.. maar we hebben In ieder geval kilometers omgelopen… Vanuit Nha Trang zijn we 135 Km. doorgereden naar Dalat. Dalat is een plaatsje dat hoog in de bergen ligt waardoor het er altijd een aantal graden kouder is. De weg naar Dalat was prachtig midden in de bergen maar na 2 uurtjes ging het regenen en werd het hoe hoger we kwamen telkens kouder. We kwamen bevroren aan in het hostel Mr. Peace. Hier hadden we een privékamer geboekt met een eigen badkamer. Bij aankomst hadden we ons verheugd op een warme douche maar helaassss er kwam geen warm water uit de douchekraan.. Waardoor we maar een biertje zijn gaan drinken op de roof top om op te warmen. Hier hebben we 2 Nederlandse meiden ontmoet waar we veel mee zijn optrokken. Mr Peace is een gezellig hostel met een gekke eigenaar! Mr. Peace zat veel aan z’n klanten en kwam soms zelfs een beetje gay over.. maar zijn vrouw was zwanger van de tweede?? Beetje vreemd toch?! We hebben met een groep van 20 backpackers een tour gedaan die Mr. Peace organiseerde. We zijn langs een bloemenkwekerij, een koffieplantage, een Pagoda en de Elephant Waterfall geweest. Bij de koffieplantage heeft Jill de traditionele koffie gedronken die wordt geproduceerd door wezels. Het proces in het kort: De wezels eten de koffiebonen op en poepen deze vervolgens weer uit. De bonen die de wezel heeft uitgepoept worden schoongemaakt en hier wordt duurzame koffie van gemalen. Jill vond de koffie eerlijk gezegd niet lekker maar dit is de duurste en beste koffie die je kunt krijgen! Dus die moet je toch een keer geprobeerd hebben.. Wat wij zo mooi vinden is dat de Vietnamese altijd proberen zoveel mogelijk te benutten van natuurproducten. Van de koffieplant blijft bijvoorbeeld niets over want alle delen worden gebruikt voor levensonderhoud. Van de stammen worden meubels gemaakt, van de bladeren honing en van de bonen wordt koffie gemaakt. Wij hebben hier een flesje honing gekocht. Bij het bezoeken van de Pagoda waren er veel mensen aan het bidden. Ook hebben wij de grootste lachende Buddha bezocht en deze zelfs even geaaid omdat dit ons Happiness zou brengen.. (levensgeluk). Hierna zijn we vertrokken naar de Elephant Waterfall. Hier zijn we via rotsen onder de waterval door geklommen en zeiknat geworden. Door het regenseizoen is de waterval helemaal bruin geworden. Het was een spectaculaire belevenis om onder een waterval te kunnen staan en te zien met wat een enorme kracht het water naar beneden valt! Na het bezoeken van de Elephant Waterfall zijn we met zijn allen heerlijk gaan lunchen en vervolgens weer terug naar het hostel gereden. We hadden het idee om vanuit Dalat richting het plaatsje aan de kust ‘Mui Ne’ te gaan. Maar dit werd zowel door Mr. Peace als door andere backpackers afgeraden. Er blijkt momenteel veel corrupte politie te zijn in de omgeving van Dalat en Mui Ne. De politie houdt voornamelijk toeristen aan en laat de toeristen dan contant geld betalen. Aangezien wij hier geen in hadden zijn we vanuit Dalat gewoon weer een stuk gaan rijden richting het zuiden.

1. Jacqueline:
    6 september 2017
    Wat een leuke boot hahaha