Jakarta, Lembang en Pangandaran

17 oktober 2017 - Jakarta, Indonesië

17 Oktober was het zover.. we hebben Ellie, Rolf en Lioba van het vliegveld opgehaald. Na 5 maanden is het toch fijn om elkaar weer te zien en elkaar even vast te kunnen houden! Vanaf het vliegveld hebben we 2 Crab taxi’s genomen naar het eerst geboekte hotel in Jakarta. De komende 2 weken kunnen wij achterover leunen en mee reizen met de ervaren reizigers door Indonesië, Rolf en Lioba. Rolf is geboren en opgegroeid in Indonesië en spreekt ook de taal ideaal! Voor de komende 2 weken hebben zij vooraf een planning gemaakt en alle verblijfplaatsen geboekt. Het eerste hotel lag in een Shoppingmall. We hadden we een luxe kamer met een warme douche en een heerlijk bed. Ellie trok al gauw haar koffer open met allerlei spullen uit Nederland. Onder andere verzorgingsproducten, een grote zak schepsnoep van Kyra en Gerard en de kinderen en zelfs een KILO oude kaas heerlijkkk!! Hier hebben we uiteraard gelijk even wat van gesnoept. ’s Morgens hadden we een uitgebreid ontbijtbuffet waar we veel uurtjes op konden teren. In de smerige stad Jakarta hebben we een aantal bezienswaardigheden opgezocht. We zijn op zoek geweest naar het VOC schip in de haven die er helaas niet meer was. We hebben Batavia stad bezocht en zijn hier in een Wajang museum geweest. Ook hebben we hier het museum bezocht die inmiddels niet meer zo indrukwekkend was als vele jaren gelden… Maar hoe dan ook hebben we gezellige dagen gehad! Vanuit Jakarta zijn we naar Lembang vertrokken met een ruime auto en privé chauffeur. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt en heeft Lioba enorm veel kroepoek ingeslagen (haar verslaving). Een ruime auto hadden we ook wel nodig aangezien Ellie een enorme koffer bij haar had met 27 kilo! Bij aankomst in Lembang verbleven we weer in een hotel, met iets minder als de klasse als de vorige maar wel geweldig veel natuur om ons heen. Hier zijn we heerlijk tot rust gekomen en hebben we Rolf zijn oude huisje opgezocht. Rolf heeft hier 16 jaar gewoond en er was vrijwel niets verandert! Een emotioneel maar ook een geweldig mooi moment. In Lembang hebben we een vulkanisch gebied bezocht. We zijn hier met zijn 5e naar beneden gelopen om een krater van dichtbij te bekijken. We hebben door een prachtig natuurstuk gelopen met de 55+ padvinders en maar liefst 1 gids en 2 locals die de padvinders ondersteunde indien nodig. Zingend wandelde het clubje 55+ padvinders door de natuur richting de krater. Vanuit Lembang zijn we naar Pangandaran gereisd. Voor ons natuurlijk heerlijk om weer terug te zijn voor 3 nachten in het oude vertrouwde plaatsje langs de kust! We hebben bij aankomst een duik genomen en hebben heerlijk wat gegeten en gedronken langs de zee. Voor de volgende dag was er een rustdagje ingelast. Zo kon ieder zijn eigen weggaan en even lekker relaxen. De dag erna hadden wij een dag tour geregeld. Achterop de motorbike door de natuur om de Green Canon en de Green Valley te bekijken. Irwan heeft deze tour samen met Ipin en nog een local georganiseerd. Het was een prachtige dag met fantastisch weer enorm veel bezienswaardigheden. We hebben een tempé fabriek bezocht, een Wajong poppenmaker, gezwommen in de Green Canon en een boottochtje gedaan naar de Green Valley. Onderweg zijn we ook even langs Irwan zijn dorp gegaan om zijn moeder te bezoeken. Hier heeft Irwan kokosnoten uit de boom gehaald en hebben zelfgebakken kroepoek van zijn moeder gegeten. Het was een heerlijke dag, we hebben mazzel gehad met het weer en vooral kunnen genieten van de mooie natuur van Indonesië.

1. Brenda:
    13 december 2017
    Leuk verhaal weer en fijn dat jullie nog altijd genieten van alles 💋😘
  2. Kyra:
    13 december 2017
    Super dit verhaal te lezen waar mama bij jullie is geweest
  3. Diana Henze:
    13 december 2017
    Zie aan jullie gezichten dat jullie enorm genieten van alles . Heerlijk . Follow your dream 😘
  4. Oma aalders:
    13 december 2017
    ,hier is het sneeuw en koud brr. Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Liefs van oma.
  5. Oma aalders:
    14 december 2017
    Kldo vandaag veertien december jouw verjaardag van harte gefeliciteerdvan oma. Met een verjaardagsfeest knuffel.