Guilin - Xingping

27 mei 2017 - Xingping, China

In Xingping hebben we voor het eerst in een Dorm geslapen. Een Dorm is een slaapzaal met meerdere personen. In dit geval waren er 2 stapelbedden en sliepen we de eerste nacht met 1 chinees en de 2e nacht lagen we er met 2 Chinezen. Deze Chinezen spraken amper Engels waardoor communiceren bijna geen optie was. Bij aankomst in Xingping waren we nog een beetje brak van de avond ervoor waardoor we vrij weinig gedaan hebben. We hebben ons vooral bezig gehouden met lekker eten. 2e dag zijn we er vroeg uitgegaan en hebben we een lange wandeling gemaakt langs de rivier. Xingping is qua omgeving net zo prachtig als Yangshuo, alleen iets minder toeristisch. Er zijn wel toeristen maar voornamelijk Chinese toeristen. Na de lange wandeling zijn we een mooi plekje op gaan zoeken om de zonsondergang te bekijken. Dit plekje bleek afgebeeld te staan op het 20 yuan biljet(zie foto’s). Wat een geweldig mooi uitzicht hadden we! We zaten op rotsen in de rivier tussen de bergen. Er waren hier nog een aantal Chinezen om ons heen. Die nog al onder de indruk waren van 2 blanke toeristen uit Nederland. Chinezen willen allemaal met je op de foto en vertellen graag hoe ‘beautifull’ we zijn.. Daarnaast hebben we hier nog een man uit Shanghai van 51 leren kennen die wel goed Engels sprak; Larry Dai. Hij kwam bij ons over als een professionele fotograaf waardoor we met elkaar in contact raakte. Toen we weg wilden gaan vroeg hij ons mee uiteten en hebben we de rest van de avond met hem doorgebracht. Wat een bijzonder mooi mens waar we veel van hebben mogen leren. De volgende dag zijn we eerst 40 min. met de bus naar Yangshuo gegaan om hier over te stappen op een sneltrein van 250 km. per uur naar Nanning. In Nanning willen we het visum voor Vietnam gaan halen bij de ambassade. Zodat we verder kunnen reizen naar het zuiden en de grens over kunnen wandelen!

1. Brenda:
    8 juni 2017
    Leuke foto's luitjes,jullie hebben veel plezier samen heel fijn om te zien !
  2. Lionel:
    8 juni 2017
    Ik mis jullie hoor jeetje Mina.
    Maar vindt het leuk om te zien hoe jullie genieten. Maar fawaka met die waterval foto... kido witte bosneger van me. Hoe zit je in het water zo dicht bij die waterval rand hahahahahahahahah. Ik ga stuk om jou kill. Oké genietze en doen jullie voorziktik
  3. Henk:
    8 juni 2017
    Hoi hoi, alweer mooie plaatjes... dankjulliewel! Ik blijf meegenieten
  4. Nicolien:
    9 juni 2017
    Ben heel benieuwd naar foto's van de zonsondergang en de plek waar jullie zaten.
    Succes met de visum aan vraag en dan op naar het zuiden :)
    Lees met wat jaloezie de verhalen ;) enjoy!
  5. Lianne:
    10 juni 2017
    Heeeey Jill! En Kido ook natuurlijk!
    Super vette foto's en verhalen zeg. Heel cool wat jullie allemaal meemaken! Geniet er lekker van en blijf lekker bloggen
    Liefs!